Поминальная записка
Главное моление о здравии живых и упокоении усопших православных христиан Церковь совершает на Божественной литургии, принося за них бескровную жертву Богу. Для этого следует перед началом литургии (или накануне вечером) подать записки с их именами. На проскомидии (первая часть Божественной Литургии) из просфор будут вынуты частицы за их здравие или за упокоение.
В конце литургии опущены в святую чашу со словами: «Отмый, Господи, грехи поминавшихся зде Кровию Твоею честною, молитвами святых Твоих».
Делается это в знак омовения Христом человеческих грехов. Таким образом, верующий, за которого приносится на Престоле эта очистительная жертва, получает благодать, освящение, и помощь от Господа. Поэтому поминовение на Божественной литургии это наибольшее благо для тех, кто нам дорог.
Все записки, поданные на Литургию, поминаются также и на сугубой ектенье, в окончании которой в нашем храме также возглашаются по 2 сугубых прошения о болящих, путешествующих, на начало всякого доброго дела, о умножении любви, о благодарении Господа и о страждущих от винопития.
Для сугубого поминовения записки подаются отдельно. С текстом прошений Вы можете ознакомиться.
О Недужных.
- Врачу душ и телес, со умилением в сердце сокрушенном к тебе припадаем, и стеняще, вопием ти: исцели болезни, уврачуй страсти душ и телес рабов твоих, имярек: и прости им, яко благосерд, вся прегрешения, вольная и невольная, и скоро воздвигни от одра болезни, молим ти ся, услыши и помилуй.
- Не хотяй смерти грешных, но еже обратитися, и живым им быти, пощади и помилуй рабов твоих имярек, милостиве: запрети болезни, отстави всю страсть и весь недуг, утоли зиму и огнь, и простри крепкую твою руку, и якоже Иаирову дщерь от одра болезни воздвигни, и здравых представи, молим ти ся, услыши и помилуй.
О Путешествующих.
- Стопы человеческия исправляяй, Господи, призри милостивно на рабы твоея имярек, и, простив им всякое прегрешение, вольное же и невольное, благослови благое намерение совета их, и исходы и входы с путешествием исправи, прилежно молим ти ся, услыши и помилуй.
- Исааку и Товии ангела спутника пославый, и тем путешествие и возвращение их мирное и благополучное сотворивый: и ныне, преблаже, ангела мирна рабом твоим имярек, нами тебе молящымся посли, во еже наставити их на всякое дело благое, и избавити от враг видимых и невидимых, и от всякаго злаго обстояния: здраво же, мирно и благополучно к славе твоей возратити, усердно молим ти ся, услыши и помилуй.
О Призывании помощи, благодати и дара Пресвятаго Духа
вначале всякого доброго дела.
- Призри, человеколюбче, милостивым твоим оком на рабы твоя имярек, к твоему благоутробию верою припадающия, и услышав моления их, благое намерение и дело их благослови, и благополучно начати и спешно кроме всякаго препятия в славу твою совершити, яко всесильному царю молим ти ся, услыши и помилуй.
- Во всем споспешествуяй всем во благое, Господи, милостивно и рабом твоим имярек, поспешествуй, Спасе, и во благополучное совершение делу их спешно произвестися, благослови, молим ти ся, всемогий Владыко, услыши и помилуй.
Благодарение о получении прошения и о всяком благодеянии Божием.
- Благодаряще со страхом и трепетом, яко раби непотребнии, твоему благоутробию, Спасе и Владыко наш Господи, о твоих благодеяниях, яже излиял еси изобильно на рабы твоя, припадаем, и славословие тебе яко Богу приносим, и умиленно вопием: избави от всех бед рабы твоя имярек, и всегда яко милостив исполни во благих желание всех нас, прилежно молимся ти ся, услыши и помилуй.
- Якоже ныне милостиво услышал еси молитвы рабов твоих имярек, Господи, и явил еси на них благоутробие человеколюбия твоего, сице и в предняя не презирая, исполни в славу твою вся благая хотения верных твоих, и яви всем нам богатую милость твою, вся нам согрешения презирая: молим ти ся, услыши и помилуй.
О умножении любви.
- Господи, Боже наш, милостиво, яко Благ, призри на изсохшую в любви землю и сердца рабов Божиих имярек, и тернием ненависти, самолюбия же, и неисчетивых беззаконий люте оледеневшую: и каплю благодати Пресвятаго Твоего Духа испустив, богато ороси ю, во еже плодоносити, и возрастити от горящия к Тебе любве, всех добродетелей корень страх Твой, и о искренняго спасении неленостное попечение творити потщимся, всех же страстей, и многообразных лукавств, и лицемерия искоренение, прилежно яко всех Благодетеля молим, скоро услыши и человеколюбно помилуй.
О избавлении страждущих от винопития.
- Не хотяй смерти грешных, но еже обратитися и живым им быти, пощади и помилуй рабов Твоих имярек, прежде даже не умрети им безгодно лютою смертию от губительнаго зелия, сиречь наркотиков, вразуми их, да уразумеют, яко сие от диавола есть, иже, яко лев рыкая, ищет кого погубити. Но предвари, Господи, и спаси их, яко связани суть страстию: помози им востати на путь благочестия во спасение, молим Ти ся, Всемилосердый Господи, услыши и помилуй.
- Еще молимся Тебе, Господу Богу нашему, о еже услышати глас молитвы нашея, и пощадити и помиловати рабов Твоих имярек, простити им всякое прегрешение вольное и невольное, показати на них великую Твою милость, избавити их от всякия зависимости и насилия диавольскаго, и помиловати их.
Памятка желающему подать записку о живых и усопших
1. Записки на Литургию желательно подавать до начала Богослужения. Лучше всего записки о поминовении подать вечером или рано утром.
2. Все имена нужно писать разборчиво.
3. Имена должны быть написаны в родительном падеже (отвечать на вопрос «кого?»).
4. Все имена должны быть даны в церковном написании (например, Георгия, а не Юрия; Ксении, а не Оксаны) и полностью (например, Александра, Николая, но не Саши, Коли)
5. В записках не указываются фамилии, отчества, звания и титулы, степени родства.
6. Ребенок до 7 лет в записке упоминается как младенец — (например, младенца Иоанна).
7. Поминаются только крещеные люди. Не поминаются самоубийцы. Нельзя подавать записки о усопших, причисленных к лику святых: например, блаженная Матрона Московская.
8. В записках «О упокоении» усопший в течение 40 дней по кончине именуется «новопреставленный».
9. Записки на сугубое поминовение (на литургии) и молебен или панихиду, которые совершаются после окончания литургии, подаются отдельно.
Назад к списку